Nadat een dierbare is overleden komt er veel op u af. En ook nadat de uitvaart achter de rug is moet er nog van alles geregeld worden. Praktische zaken waar u niet op zit te wachten, maar waarop u wel actie moet ondernemen. Gelukkig is het mogelijk om hierbij ondersteuning te krijgen van het Nabestaandenloket. Ik werk samen met deze organisatie, die u veel werk uit handen neemt.
Wat moet er allemaal geregeld worden?
Sommige zaken worden na een overlijden direct geregeld omdat er diverse organisaties automatisch een melding ontvangen omdat deze gekoppeld zijn aan het BSN-nummer van de overledene. Daarnaast moet u ook rekening houden met zaken zoals de erfenis, woning, belastingen, inkomsten, abonnementen, opzeggingen, contractovernames en social media-accounts. Ik help nabestaanden hiermee graag op weg. Voor al mijn opdrachtgevers bied ik daarom een gratis account aan bij het Nabestaandenloket.
Het nabestaanden loket
Wanneer u een account hebt aangemaakt bij het Nabestaandenloket is de eerste stap het invullen van een checklist. Op basis van de situatie van de overledene wordt deze lijst automatisch aangepast. Uiteindelijk blijft er een overzicht over van de zaken die voor u relevant zijn. Elke actie is voorzien van uitgebreide informatie om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken. Een aantal onderdelen worden door dit handige loket automatisch voor u geregeld, zoals het opzeggen van abonnementen en een check bij het testamentenregister.
Vraag een account aan
Al mijn opdrachtgevers kunnen een account aanvragen bij het Nabestaandenloket. Stuur mij een e-mail met uw gegevens, dan maak ik het account graag voor u aan. Nadat u ermee aan de slag bent gegaan heb ik uiteraard geen toegang meer tot het account.